Sunday 24 March 2013

| world_dunia | lakonan ku |

0030
Brush~brush ~brush...
Gonna get these teeth white and clean.
I get myself nearer to the mirror..
Oh they are still not that white.
Is it the tooth brush? Tooth paste?
Or maybe it's me that don't know how to brush?
I look again in the mirror.
What kind of human am I?
Will I live forever in this world?
Will Allah love me when I return to Him?
Will the prophet recognise me in the crowd of all the people?
Will I be able to find him in the crowd of the ummah?
huh~
I want my film to be the best!
huh~
Sigh sigh, sigh again.
Just saying without working, won't make a change!
An actor is always an actor.
I wanna be the best actor.
An actor that her days are filled with reality and not pretending.
I want my film to win the award.
The award of the best khalifah of this world.
What I'm doing now will be recorded.
Wherever I go, whatever I do, whatever time it is.
It is all recorded.
I don't run. Not because I can't.
But, How would I want to run from the beauty of Him.

I want it to always be good.
No, not just good, the best.
I want to be satisfied for my act.
No regret.
I don't want to be crying regretting my awful act.
For the act that is filled with nothing, no achievement.
For by that day, I can't make it change.

There are just so many actors in this screenplay..
Too many to be judge.
I want to be the one who get to see the Judge.
The Judge who uphold the true beauty.
The beauty that is no matched.
I wish I could be the one He loves most.
The one who will always be next Him.
The one who can always embrace His beauty.

Oh. How can I explain my love for Him?
This love is unbeatable. Indescribable.
That in whatever I do, I see Him.
His beauty.
How He created everything so perfect.
No flaws. Flawless.

Yeah. Gotta tell You.
Though I told You before.
Though You've heard it from my little heart.
Though You've heard me, You'll still be there to hear more.
Oh how beautiful you are.
How beautiful this love is.

My life as an actor will end with success.
Our life as actors will end with success.
InsyaAllah..

Oh how long will I take to brush my teeth.
Gotta go to sleep cause tomorrow will start a new day.
A new day that will be watched again by me.
Hope that I won't regret my days.
Hope that I will smile on that day for what I'll be doing tomorrow.!

These is what I want. What do you?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0030
Berus~berus~berus.
Gigi-gigi ini perlu ku putihkan, perlu ku bersihkan.
Aku mara ke hadapan, mendekati cermin.
Gigi ini masih belum begitu putih.
Berus gigi? Atau ubat gigi yang harus ku persalahkan?
Atau mungkin, aku yang tidak mahir memberus.
Ku tatap wajahku di cermin lagi.
Manusia jenis apakah aku?
Akan ku hidup di bumi ini selamanya?
Mungkinkah Sang Pencinta akan mencintai aku apabila aku pulang kepadaNya?
Mungkinkah Rasulullah mengenaliku dalam banjiran manusia nanti?
Bisakah aku mencari beliau dalam banjiran ummah nanti?
Aduh~
Aku mahu filemku menjadi yang terbaik!
Aduhai~
Keluh, keluh, keluh aku lagi.
Hanya berkata-kata, namun kerjanya tidak jalan.
Tidak mungkin aku bisa mengubah.
Pelakon memang selamanya pelakon.
Aku mahu menjadi pelakon yang lakonannya itu adalah yang terbaik.
Pelakon yang harinya diisi dengan realiti dan bukan mainan semata.
Aku mahu filemku memenangi anugerah.
Anugerah khalifah terbaik di bumi ini.
Apa yang aku lakukan akan direkod.
Dimana-mana aja, apa-apa yang ku lakukan, bila-bila masa sahaja.
Semuanya akan direkod.
Aku tidak lari bukan kerna aku tidak bisa.
Namun mana mungkin aku lari dari kecantikan Sang Pencinta.

Aku mahu semuanya baik baik sahaja.
Tidak, bukan hanya baik, terhebat.
Aku mahu puas dengan lakonanku.
Tiada sesalan.
Aku tidak mahu menangis sesali lakonan ku yang berantakan.
Lakonan yang isinya kosong, tiada jaya.
Kerna pada hari itu, aku tidak lagi bisa mengubah!

Terlalu banyak pelakon dalam lakon layar ini.
Terlalu banyak untuk diadili.
Aku mahu jadi antara yang bisa melihan Hakim.
Dia, Hakim yang menguasai kecantikan sebenar.
Kecantikan yang tiada tandingan.
Mengimpi disayangiNya.
Sentiasa berdamping denganNya.
Dapat memeluk kecantikanNya.

Aduh, bagaimana harus ku ucapkan cinta ini?
Cinta yang tiada tandingan. Tidak bisa diungkapkan.
Yang pada apa saja yang ku lakukan, aku ingat Dia.
KecantikanNya.
Bagaiman semuanya dibina cantik sekali.
Tiada cacat. Tiada cela.

Ya. Harus ku kasi tahu cinta ini.
Walau telah ku katakan sebelum ini.
Walau telah Kau dengar sebelum ini dari hati kecil ku.
Walau pernah, Kau tetap masih mendengar.
Oh, cantiknya Kau.
Cantiknya cinta ini.

Hidupku, lakonanku akan ku akhiri dengan jayanya.
Kehidupan kita , lakonan kita akan kita sama sama akhiri dengan jayanya.
InsyaAllah

Aduh, berapa lama lagi harusku berus gigi ini.
Tidur. Tidurlah. Kerna esok adalah permulaan untuk hidup yang baru.
Kehidupan baru yang akan ku tonton sekali lagi.
Mengharapkan yang pada hari itu, akan terukir senyuman dibibir untuk apa yang akan ku lakukan esok hari. :)

Ini yang aku mahu. Apa mahu mu?

No comments:

Post a Comment